Regulamin

REGULAMIN
obowiązujący od 22.06.2023

§ 1
Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy regulamin (zwany dalej: „Regulaminem”) określa warunki korzystania z platformy internetowej znajdującej się pod adresem www.influencerzy.friendsandbrands.pl (zwanej dalej „Platformą” lub „Serwisem”).
  2. Platforma jest prowadzona przez spółkę FAB GROUP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Wolska 88, 01-141 Warszawa, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000436828, NIP: 5213635305, REGON: 14625724300000, kapitał zakładowy: 303.000,00 zł (dalej zwaną „Friends&Brands”).
  3. Platforma jest narzędziem służącym do poszukiwania twórców internetowych (dalej zwanych „Influencerami”) w celu promowania przez nich towarów i usług podmiotów prowadzących działalność gospodarczą (dalej zwanych „Markami”). Markami są także podmioty zajmujące się zawodowo promocją towarów i usług podmiotów trzecich.
  4. Platforma jest także narzędziem służącym promowaniu działalności Influencerów dostępnych w bazie danych Friends&Brands udostępnianej przez Platformę.
  5. Influencerzy i Marki są dalej łącznie zwani Użytkownikami.
  6. Z momentem akceptacji Regulaminu dochodzi do zawarcia umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną pomiędzy Friends&Brands a Użytkownikiem, której ogólne postanowienia określa niniejszy Regulamin.
  7. Użytkownikami Platformy – Markami mogą być osoby fizyczne, które ukończyły 18 lat i posiadają pełną zdolność do czynności prawnych, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, ale mogące we własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania. W imieniu osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych, o których mowa w zdaniu poprzednim działają ich organy lub osoby upoważnione do działania w ich imieniu.
  8. Użytkownikami Platformy – Influencerami mogą być osoby fizyczne, które ukończyły 13 rok życia. W przypadku, gdy Influencer nie ukończył 18 roku życia zgoda na regulamin wymaga zgody jego opiekuna prawnego. Friends&Brands jest uprawniony do weryfikacji istnienia zgody przed zawarciem umowy, jak i w czasie jej trwania.

§ 2
Ogólne warunki korzystania z Platformy

  1. Warunki techniczne związane z korzystaniem z Platformy:
    a) urządzenie końcowe z dostępem do Internetu umożliwiające prawidłowe korzystanie Platformy,
    b) aktywne konto poczty elektronicznej,
    c) przeglądarka internetowa o standardzie odpowiadającym Chrome 45.0+, FireFox 40.0+, Internet Explorer 9+,
    d) włączona obsługa Cookies, JavaScript.
  2. Zabrania się korzystania z Platformy w sposób sprzeczny z Regulaminem, powszechnie obowiązującym prawem, dobrymi obyczajami lub zasadami współżycia społecznego.
  3. Platforma oraz jej elementy chronione są prawem autorskim.
  4. Ewentualne błędy związane z funkcjonowaniem Platformy można zgłaszać zgodnie z procedurą reklamacyjną.

§ 3
Konto i profil

  1. W celu założenia konta na Platformie, Użytkownik wypełnia formularz rejestracyjny oraz dokonuje aktywacji konta zgodnie z otrzymaną instrukcją (dalej: „Konto”).
  2. W przypadku zmiany danych Użytkownika, Użytkownik powinien niezwłocznie zaktualizować dane będące informacjami o koncie. W przypadku zaniechania przez Użytkownika aktualizacji danych, wszelka korespondencja przesłana na dotychczasowe dane uważana będzie za skutecznie doręczoną.
  3. Wydzielona część Platformy powiązana z Kontem, stanowiąca profil (dalej „Profil”), zawiera publicznie dostępne dane Użytkownika, widoczne także dla podmiotów nie będących Użytkownikami.

§ 4
Zadania

  1. Friends&Brands za pośrednictwem Platformy i z wykorzystaniem dostępnych w niej narzędzi prowadzi dla Marek kampanie reklamowe (dalej: „Kampanie reklamowe”).
  2. W celu prowadzenia Kampanii reklamowych Influencerzy wykonują określone przez Friends&Brands zadania (dalej „Zadania”).
  3. Za prawidłowe i zgodne z ustalonymi założeniami wykonanie Zadań Influencer otrzymuje wynagrodzenie, w formie pieniężnej lub rzeczowej, określone w warunkach wykonywania Zadania. Friends&Brands w warunkach wykonania Zadania określa Markę oraz Kampanię reklamową, której Zadanie dotyczy.
  4. Możliwość wykonywania Zadań uzależniona jest od uprzedniego wypełnienia ankiety przez Influencera.
  5. Friends&Brands ogłasza Zadanie poprzez publikację na Platformie. Friends&Brands przesyła ogłoszenie o Zadaniu lub zaproszenie do wykonania Zadania do Influencerów, których wybrał na podstawie danych z ankiety i subiektywnej oceny dotyczącej dopasowania Influencera do Kampanii reklamowej.
  6. Najpóźniej 48 godzin po otrzymaniu ogłoszenia o Zadaniu lub zaproszenia do wykonania Zadania, Influencer ma obowiązek potwierdzenia gotowości do wykonania Zadania, pod rygorem uznania, że Influencer nie zgłasza zamiaru wykonania Zadania. Potwierdzenie równoznaczne jest z przyjęciem przez Influencera zobowiązania do wykonania Zadania w terminie i na warunkach określonych w Zadaniu oraz niniejszym Regulaminie.
  7. W celu wykonania Zadania Friends&Brands może przesłać Influencerowi na swój koszt produkty reklamowe Marki (zwane dalej jako: Produkty).
  8. Friends&Brands może w każdym momencie zrezygnować z udziału Influencera w wykonywaniu Zadania, jednak nie później niż do chwili przystąpienia Influencera do wykonywania tego Zadania. Przystąpienie Influencera do wykonywania Zadania wymaga wyraźnej uprzedniej zgody Friends&Brands. Wykonywanie Zadania bez zgody Friends&Brands na rozpoczęcie jego wykonywania nie rodzi po stronie Friends&Brands obowiązku zapłaty Influencerowi wynagrodzenia za wykonanie Zadania.
  9. Influencer może zrezygnować z udziału w wykonywaniu Zadania w terminie 48 godzin od uzyskania zgody Friends&Brands na wykonanie Zadania, o czym ma obowiązek poinformować Friends&Brands. W przypadku, gdy Influencer otrzymał już Produkty, zobowiązany jest do ich zwrotu w ciągu 7 dni roboczych, na własny koszt w stanie pełnowartościowym i nieuszkodzonym.
  10. W przypadku gdy Influencer wykonuje Zadanie niezgodnie z założeniami i warunkami określonymi w warunkach wykonywania Zadania, Friends&Brands w trakcie wykonywania Zadania może zobowiązać Influencera do zmiany sposobu wykonywania Zadania. W takim przypadku Influencer zobowiązany jest niezwłocznie zmienić sposób wykonywania Zadania zgodnie z wytycznymi Friends&Brands pod rygorem utraty prawa do wynagrodzenia lub zwrotu równowartości otrzymanych Produktów.
  11. Czynności wykonywane w ramach Zadania podlegają obowiązkowi ich zatwierdzenia przez Friends&Brands. W przypadku braku zatwierdzenia Influencer zobowiązany jest wykonać czynności ponownie zgodnie z uwagami i poprawkami Friends&Brands, aż do momentu uzyskania zgodności wykonanego Zadania z jego ustalonymi warunkami i założeniami. Uchybienie obowiązkom wskazanym w tym ustępie powoduje utratę prawa do wynagrodzenia lub zwrotu równowartości otrzymanych Produktów.
  12. Wykonując Zadanie Influencer ma obowiązek:
    a) oznaczania Friends&Brands jako partnera lub sponsora publikacji Zadania, w sposób określony w warunkach wykonania Zadania,
    b) umieszczania innych oznaczeń wskazanych przez Friends&Brands w warunkach wykonania Zadania, np. #współpraca #reklama itd.
  13. W przypadku gdy jest to konieczne dla prawidłowej realizacji Zadania lub wypłaty należnego Influencerowi wynagrodzenia, Friends&Brands może żądać od Influencera deklarującego gotowość do wykonania Zadania złożenia dodatkowych oświadczeń, każdorazowo sprecyzowanych w warunkach Zadania.
  14. Jeżeli za wykonanie Zadania Influencerowi należy się wynagrodzenie pieniężne, wynagrodzenie to płatne jest w terminie 30 dni od dnia wykonania Zadania, chyba, że coś innego wynika z treści warunków Zadania. Termin zapłaty wynagrodzenia ustalony w warunkach wykonania Zadania nie może być jednak dłuższy niż 45 dni od dnia wykonania Zadania.
  15. Jeżeli warunki wykonania Zadania nie wskazują na wysokość wynagrodzenia za wykonanie Zadania, wówczas kwestia ta zostanie uregulowana w osobnej umowie pomiędzy Influencerem a Friends&Brands.
  16. Postanowienia niniejszego Regulaminu stanowią integralną część Zadania. W przypadku odmiennego uregulowania tych samych kwestii w warunkach Zadania i treści Regulaminu, pierwszeństwo mają zapisy warunków Zadania.

§ 5
Odpowiedzialność Influencerów

    1. Influencer odpowiada wobec Friends&Brands za naruszenie niniejszego Regulaminu. W takim przypadku Friends&Brands może zawiesić lub usunąć konto Influencera na Platformie.
    2. Friends&Brands ma także prawo zawiesić lub usunąć konto Influencera na Platformie w przypadku, gdy zachowanie Influencera jest sprzeczne z dobrymi obyczajami i zasadami współżycia społecznego.
    3. Postanowienia ust. 2 powyżej stosuje się także w sytuacji, jeżeli Influencer w ramach Platformy informował o swojej działalności w social media niezgodnie z prawdą lub w sposób wprowadzający w błąd, a naruszenie to miało charakter istotny.
    4. Z uwagi na fakt, że Influencer jest zobowiązany do wykonywania obowiązków wynikających z warunków przyjętego Zadania, niewykonanie lub nienależyte wykonanie obowiązków Influencera wynikających z warunków Zadania skutkować będzie także zawieszeniem lub usunięciem konta Influencera na Platformie. Sankcje opisane w niniejszym ustępie będą stosowane w zależności do stopnia naruszenia przez Influencera obowiązków wskazanych w tym paragrafie, jak również wagi tych obowiązków.
    5. W przypadku:
      a) niezastosowania się przez Influencera do uwag i poprawek Friends&Brands dotyczących wykonania Zadania, jak również opóźnienia w terminie ich wprowadzenia przekraczającego 48 godzin, Influencer zobowiązany jest do niezwłocznego zwrotu na własny koszt przesłanych mu przez Friends&Brands pełnowartościowych Produktów w stanie nieuszkodzonym lub zwrotu równowartości otrzymanych produktów.
      b) niewykonanie Zadania przez Influencera, który potwierdził gotowość do wykonania Zadania zgodnie z § 4 ust. 6 Regulaminu, Influencer jest zobowiązany do zapłaty na rzecz Friends&Brands kary umownej w wysokości 500,00 zł (słownie: pięćset złotych 00/100) oraz do niezwłocznego zwrotu na własny koszt przesłanych mu przez Friends&Brands pełnowartościowych Produktów w stanie nieuszkodzonym. Za niewykonanie Zadania Strony zgodnie uznają opóźnienie w wykonaniu Zadania przekraczające 10 dni,
      c) braku niezwłocznego zwrotu przez Influencera pełnowartościowych Produktów w stanie nieuszkodzonym w sytuacjach określonych niniejszym Regulaminem, Friends&Brands uprawnione będzie do dochodzenia od Influencera zapłaty kwoty stanowiącej równowartość tych Produktów.
    6. W uzasadnionych wypadkach, na wniosek Influencera, Friends&Brands może zdecydować o niedochodzeniu od Influencera wykonania obowiązków lub zapłaty kary umownej, o których mowa w ust. 5 powyżej, w szczególności w sytuacji, gdy Influencer niezwłocznie wykona ciążące na nim zobowiązania wynikające z Zadania, a wykonanie Zadania nie utraci dla Friends&Brands znaczenia.
    7. Kara umowna zastrzeżona w ust. 5 lit. b) niniejszego paragrafu nie wyłącza uprawnienia Friends&Brands do dochodzenia odszkodowania przewyższającego karę umowną na zasadach ogólnych.
    8. Dla uniknięcia wątpliwości, zapisy niniejszego paragrafu nie wykluczają dochodzenia od Influencera naprawienia szkody wyrządzonej Friends&Brands, Marce lub osobie trzeciej w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem zobowiązań wynikających z Regulaminu lub warunków Zadania, a także spowodowanych przez Influencera działaniem lub zaniechaniem niezgodnym z prawem.

§ 6
Prawa autorskie

  1. Z chwilą opublikowania przez Influencera utworu powstałego w wyniku wykonania Zadania, Influencer udziela Friends&Brands oraz Marce, której dotyczy Zadania niewyłącznej, nieograniczonej czasowo i terytorialnie, z możliwością udzielania dalszej licencji (sublicencji) na następujących polach eksploatacji:
    a) w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu – wytwarzanie jakąkolwiek techniką ich egzemplarzy, w tym techniką zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową;
    b) w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których Utwór utrwalono – wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy;
    c) w zakresie rozpowszechniania Utworu w sposób inny niż określony powyżej – publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie zdjęcia w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym.
    d) utrwalenie i zwielokrotnienie w sieci Internet i w prasie, wprowadzenie do sieci multimedialnej, w tym Internetu, rozpowszechnianie w sieciach telefonii komórkowej, wykorzystanie w kampaniach Internetowych.
  2. Friends&Brands może zastrzec w treści warunków Zadania, że do jego prawidłowego wykonania niezbędne jest przeniesienie majątkowych praw autorskich do utworu powstałego w wyniku jego wykonania lub udzielenie do tego utworu licencji wyłącznej.

§ 7
Reklamacje

  1. Reklamacje dotyczące Regulaminu mogą być składane przez Użytkowników w terminie 14 dni dnia wykrycia przyczyn będących przyczyną reklamacji.
  2. Reklamacja powinna zawierać imię i nazwisko osoby składającej reklamację, jej adres korespondencyjny oraz dokładny opis przyczyn reklamacji. W reklamacji można również podać numer telefonu kontaktowego oraz oczekiwany sposób rozpatrzenia reklamacji.
  3. Reklamacje będą rozpatrywane przez Friends&Brands w terminie 30 dni od daty otrzymania reklamacji, a zgłaszający reklamację zostanie powiadomiony o sposobie rozpatrzenia reklamacji wiadomością e-mail w terminie 7 dni od rozpatrzenia reklamacji.
  4. Skorzystanie z procedury reklamacyjnej jest dobrowolne i nie wyłącza ani nie ogranicza możliwości dochodzenia przez Użytkowników roszczeń na drodze postępowania sądowego, przed właściwym sądem powszechnym.

§ 8
Zmiana Regulaminu

  1. Friends&Brands może zmienić niniejszy Regulamin w każdym czasie.
  2. Użytkownicy zostaną poinformowani o zmianie Regulaminu za pośrednictwem wiadomości e-mail
    na 14 (czternaście) dni przed wejściem w życie nowego Regulaminu.
  3. Nowy Regulamin obowiązuje od dnia wskazanego w jego treści jako data wejścia w życie. Jeżeli Użytkownik przed datą wejścia w życie zmienionego Regulaminu nie wypowie umowy, o której mowa § 1 ust. 6 Regulaminu i nie zaprzestanie korzystania z Platformy, uważa się, że zaakceptował on zmiany Regulaminu.
  4. Zmiany Regulaminu nie mogą naruszać praw słusznie nabytych przez Użytkowników.

§ 9
Ochrona danych osobowych

  1. Administratorem danych osobowych Użytkowników (dalej jako: „Administrator”) jest Friends&Brands.
  2. Wszystkie dane osobowe Użytkowników będą przechowywane i przetwarzane przez Administratora na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako: „Rozporządzenie”) oraz na podstawie Ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000 – dalej jako „Ustawa”).
  3. Dane osobowe podane przez Użytkowników mogą być przetwarzane przez Administratora w związku z:
    a) udzieleniem zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia,
    b) organizacją wykonywania Zadań przez Influencerów na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia,
    c) rozpatrzenia reklamacji na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b-c i lit. f Rozporządzenia,
    d) realizacji przez Administratora czynności wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia.
  4. Dane mogą być udostępniane przez Administratora podmiotom i organom, którym Administrator jest zobowiązany lub upoważniony udostępnić dane osobowe na podstawie powszechnie
    obowiązujących przepisów prawa, jak również podmiotom świadczącym usługi na rzecz Administratora związane z prowadzeniem Serwisu i wykonywaniem Zadań (m.in. podmiotom świadczącym usługi kurierskie).
  5. Dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów powszechnie obowiązującego prawa:
    a) w związku z obowiązkiem prawnym Administratora wynikającym z powszechnie obowiązujących przepisów prawa,
    b) niezbędny do dochodzenia roszczeń przez Administratora w związku z prowadzoną działalnością lub obrony przed roszczeniami kierowanymi wobec Organizatora, na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, z uwzględnieniem okresów przedawnienia roszczeń określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa.
  6. Dane osobowe przetwarzane w celu przesyłania informacji handlowych oraz w celach marketingowych będą wykorzystywane do czasu wycofania zgody przez Użytkownika.
  7. W związku z przetwarzaniem przez Administratora danych osobowych, Użytkownikowi przysługuje:
    a) prawo dostępu do danych osobowych,
    b) prawo do sprostowania danych osobowych,
    c) prawo usunięcia danych osobowych (prawo do bycia zapomnianym),
    d) prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
    e) prawo do przenoszenia danych osobowych,
    f) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
    g) prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Użytkownik uzna, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia lub Ustawy.
  8. Podanie danych osobowych jest dobrowolne jednak ich podanie jest niezbędne do założenia Konta i korzystania z Serwisu. Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych jest dobrowolne.
  9. Dane osobowe Uczestników nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym profilowane.

§ 10
Postanowienia Końcowe

  1. Prawem właściwym dla zobowiązań wynikających z Regulaminu jest prawo polskie.
  2. W zakresie nieuregulowanym niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy kodeksu cywilnego i innych odpowiednich ustaw.
  3. Wszelkie spory wynikłe z tytułu praw i obowiązków wynikających z Regulaminu podlegają jurysdykcji polskiego prawa i polskim sądom powszechnym, zgodnie z właściwością ogólną.