ZAUFAJ DOŚWIADCZONYM EKSPERTOM
W MARKETINGU REKOMENDACJI

Przez Marketing Rekomendacji dostarczamy unikalne doświadczenia produktowe wśród Liderów Opinii. Pobudzamy ich do rekomendacji produktów i edukacji wśród osobstych znajomych.

Wyselekcjonowani liderzy opinii testują produkty, opiniują je i polecają znajomym zarówno on-line jak i off-line. Przez swoją perswazyjność i zaangażowanie w kampanię marketingu rekomendacji kształtują postawy zakupowe najbliższego otoczenia, budują świadomość marek i edukują o benefitach promowanych produktów i usług.

marketing rekomendacji 100% mierzalny

Wszystkie realizowane kampanie marketingu rekomendacji raportujemy Klientom zarówno w oparciu o statystyki, przesyłane przez Liderów Opinii, oraz ich faktyczny zasięg online

jakościowa rekrutacja liderów opinii

Do każdej kampanii rekomendacyjnej rekrutujemy liderów opinii indywidualnie, opierając ich zaangażowanie na efekcie wyróżnienia przez markę Klienta, a nie agencję.

wyjątkowy product experience

Na każdym etapie kampanii dostarczamy liderom opinii unikalne doświadczenie marki i produktu, wzmacniając ich zaangażowanie w osobiste rekomendacje wśród znajomych.

WYBRANE REALIZACJE
MARKETINGU REKOMENDACJI

  • WARKA RADLER 0.0%
    MARKETING REKOMENDACJI
  • Krakus
    BULIONY KRAKUS
    MARKETING REKOMENDACJI
  • Sante Fit Naturalnie
    MARKETING REKOMENDACJI
  • RIMMEL Wonder'Full
    MARKETING REKOMENDACJI
  • Samsung
    Samsung Galaxy
    MARKETING REKOMENDACJI
  • BIG BEFORE BARMAŃSKA
    MARKETING REKOMENDACJI

JAK DZIAŁAMY

Przez kampanie Marketingu Rekomendacji budujemy głębokie i trwałe więzi między markami i Liderami Opinii, dostarczając wysoki zasięg i autentyczne rekomendacje produktowe.

Rekrutujemy Liderów Opinii w imieniu marki Klienta, dlatego w całym procesie jesteśmy transparentni. Tworzymy kampanie marketingu rekomendacji w taki sposób, aby w oczach konsumentów zyskiwała tylko Twoja marka.

product seeding

Rekrutujemy i angażujemy zasięgowych i perswazyjnych liderów opinii w działania rekomendacyjne na rzecz marek i produktów.

programy ambasadorkie

Zarządzamy długotrwałą współpracą między markami a liderami opinii, dostarczając stałe i wiarygodne rekomendacje.

influencer marketing

Angażujemy zasięgowych influencerów w komunikację marek, dostarczając inspirację do zakupu i wiarygodną rekomendację w social media.

WYBRANI KLIENCI

DLACZEGO WARTO ZAINWESTOWAĆ
W MARKETING REKOMENDACJI

ZBUDUJESZ ZASIĘG

dotrzesz do konsumentów przez Liderów Opinii w nieinwazyjny i wiarygodny sposób

ZWIĘKSZYSZ LICZBĘ POLECEŃ

i wpłyniesz na świadomość marki, jej wizerunek i sprzedaż produktów i usług

ZAPEWNISZ DOŚWIADCZENIE

jakiego nie osiągniesz stosując sampling, lub standardową akcję testerską

ZBUDUJESZ BAZĘ

uzyskasz możliwość kontaktu ze zrekrutowanymi Lideramii Opinii, również po zakończeniu akcji

84%
polskich konsumentów
ufa rekomendacjom liderów opinii
67%
osób kupuje produkty
polecane przez ich znajomych
13%
wzrost sprzedaży
wynika średnio z działań WoMM

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
O MARKETINGU REKOMENDACJI

Nie! Język polski nie zawsze nadąża z adaptacją zagranicznej terminologii, a ich utrwalenie w języku marketera wymaga czasu. Dlatego w praktyce wiele agencji i marketerów błędnie określa usługi marketingu rekomendacji (ang. word-of-mouth marketing). Uporządkujmy zatem, jak być powinno:

marketing rekomendacji (ang. word of mouth marketing) jest najszerszym znaczeniowo terminem i określa wszelkiego rodzaju działania marketingowe, których efektem ma być rekomendacja produktu / usługi.

product seeding to usługa marketingu rekomendacji, która opiera się na wysyłce produktu do wyselekcjonowanej grupy Liderów Opinii w celu pozyskania fali rekomendacji i w konsekwencji zbudowania zasięgu / penetracji produktu.
Usługa ta często (błędnie) mylona jest z klasycznym samplingiem i z kampanią testerską.

marketing szeptany (ang. buzz marketing) to działania marketingu rekomendacji, których efektem jest zwiększona liczba wzmianek na temat marki w dyskusjach prowadzonych w sieci (głównie na forach internetowych). W ramach tych działań wyróżnia się taktykę amplifyingu internetowego oraz online ekspert.
Więcej o tej usłudze możesz przeczytać tutaj.

Do działań marketingu rekomendacji należą też kampanie z influencerami (influencer marketing) i programy rekomendacyjne.

Nie tylko, ale faktycznie nie każdy produkt “nadaje się” do tego typu kampanii.

Nie cena, ale wartość dla Lidera Opinii jest kluczowym kryterium. Składa się na nią wiele czynników – efekt nowości, przydatność i funkcjonalne korzyści, korzyść emocjonalna, wartość dodana wynikająca z przesyłki, unboxing i inne. Dlatego kampanie marketingu rekomendacji możliwe są nawet dla produktów, których cena “półkowa” wynosi jedyne kilkanaście zł.

Ważnym kryterium jest potencjał rekomendacyjny produktu, czyli to, czy i w jakim kontekście konsumenci mogliby rekomendować ten produkt. To kryterium wyklucza produkty o złej reputacji, wadliwe, powodujące uczulenia, zawierające potencjalnie kryzysogenne składniki (np. cukier w produktach do żywienia niemowląt). Nie sprawdzą się też produkty bardzo proste, które nie wywołują emocji (np. podstawowe kremy nawilżające).

Najwyższy potencjał rekomendacyjny mają nowości produktowe – w szczególności takie, które budują nowe, nieznane szerzej kategorie produktowe. Idealnie nadają się też produkty “trudne”, czyli takie które wymagają edukacji (np. zaawansowane kosmetyki) oraz produkty lifestyleowe.

W praktyce, produkty drogie często zupełnie nie nadają się do kampanii marketingu rekomendacji – trudno wyobrazić sobie przesyłkę zawierającą np. pełnowartościowy… samochód.

Podstawą marketingu rekomendacji jest efekt wzajemności, czyli to że Liderzy Opinii czują się wybrani i w konsekwencji zmotywowani do rekomendacji. Dlatego nasze kampanie zawsze bazują na indywidualnej rekrutacji i relacjach z wybranymi Liderów Opinii. Weryfikujemy każde zgłoszenie pod kątem opiniotwórczości, dopasowania do grupy docelowej i potencjału rekomendacyjnego. To żmudny proces, którego efektem jest selekcja wąskiego grona Liderów Opinii pozwalająca na wysoką efektywność kampanii.

W przeciwieństwie do wielu agencji na polkim rynku nie stosujemy “baz Liderów Opinii”, ponieważ praktyka pokazuje, że osoby w nich zgromadzone to w większości przypadków zawodowi testerzy posiadający relację nie z marką Klienta, lecz z marką agencji. W konsekwencji – trudno liczyć na ich prawdziwe zaangażowanie.

Optymalna liczba zależy od wielu czynników – przede wszystkim od dostępności geograficznej i wielkości grupy docelowej. Dla produktów masowej dystrybucji przyjmuje się, że optymalna liczba Liderów Opinii zaczyna się od 1000 osób.

Trzeba też pamiętać, że na każdą kampanię składają się pewne koszty stałe (druki, produkcja opakowań, landing page kampanii etc.). Dlatego zmniejszając liczbę Liderów Opinii angażowanych do kampanii znacząco zwiększa się jednostkowy koszt każdej rekomendacji.

Tak – i najlepiej nie jeden, lecz kilka (by podarować znajomym i zwiększyć zasięg kampanii). Nie należy natomiast wysyłać sampli, minisów i innych wersji produktu, które mogą wywoływać wrażenie, że marka “oszczędza” na Kliencie.

Rozumiemy, że każdy dołączony produkt to koszt dla marketera, ale odwracając rolę – jak Ty, drogi Marketerze, poczułbyś się, gdybyś to Ty po tym, jak przeszedłeś długą drogę, by zostać wybranym, wyłonionym z setek tysięcy zgłoszeń, Ambasadorem marki, po tym jak usłyszałeś i przeczytałeś dziesiątki razy jak ważna dla marki jest Twoja opinia i rekomendacja, nagle po tym wszystkim otrzymał zestaw minisów?

To, co będą mówić i publikować Liderzy Opinii w kampaniach marketingu rekomendacji zależy w dużej mierze od jakości rekrutacji oraz materiałów i komunikacji w kampanii.

Dlatego już na poziomie rekrutacji warto zadbać, by landing page zawierał odpowiednie informacje o produkcie, a następnie przypomnieć o tych benefitach w specjalnie zaprojektowanym na potrzeby kampanii folderze – dołączanym do każdej przesyłki. Efekt rekomendacji kontekstowych można ponadto wzmocnić stosując zadania tematyczne ukierunkowane na ukazania produktu w konkretnym kontekście. W naszych kampaniach stosujemy wszystkie wymienione metody, co w konsekwencji sprawia, że zarówno rekomendacji i kontent związany z naszymi kampaniami są tak jakościowe.

Każda realizowana w naszej agencji kampania to indywidualny projekt, którego cena zależy od wielu składowych – trudności rekrutacyjnych grupy docelowej, złożoności landing page kampanii, wielkości i kreatywności przesyłek, etc. Każdy z tych elementów wymaga odrębnej indywidualnej wyceny.

W praktyce należy założyć, że wzorcowa kampania z wysyłką do 1000 LO to koszt rzędu 100-150 tys. zł. Jeśli marketer nie dysponuje takim budżetem, warto rozważyć tańszą alternatywę – np. działania z influencerami lub działania na forach.

AUTORSKIE PUBLIKACJE
O MARKETINGU REKOMENDACJI