Ambasadorzy kampanii
Czekanie na dopasowanie
Co piąta osoba w Polsce nie może znaleźć swojego genetycznego bliźniaka – zgodnego Dawcy Szpiku. Choć chętnie angażujemy się w spontaniczną pomoc innym, to nadal wielu Pacjentów czeka na nowe życie a z bazy Fundacji DKMS ubywa kilka tysięcy potencjalnych Dawców Szpiku rocznie.
Motywem przewodnim kampanii było zwrócenie uwagi na czekanie. Uczucie, które jest bliskie każdemu z nas, jednak to Pacjenci odczuwają je ze zdwojoną siłą.
W ramach działań z ambasadorami na Instagramie pokazaliśmy ludziom jak frustrujące dla każdego z nas jest czekanie w codziennych sytuacjach i jak niewiele potrzeba, aby pomóc innym. Wystarczy zarejestrować się w bazie Dawców Szpiku Fundacji DKMS.
Efekty
kampanii
Przez współpracę z zasięgowymi, opiniotwórczymi i zaangażowanymi społecznie influencerami nie tylko budowaliśmy świadomość problemu braku Dawców Szpiku, ale też realnie wpłynęliśmy na wzrost liczby zarejestrowanych osób.
Do kampanii zaprosiliśmy grupę 8 najbardziej opiniotwórczych influencerów, dla których ważne tematy społeczne nie są obce. Materiały video, odpowiadające idei kampanii, stworzyli i opublikowali m.in: Kamila Kalińczak, Adam Mirek, Szalony Mikka, Who is your daddy i Kasia Gandor.